vipra | natural choices ApS
Fruenshøj 28
8541, Skødstrup
Danmark
CVR nr. 34 88 02 55
Ønsker du at kontakte os: Kontakt os her
OBS: Det er desværre ikke muligt at ringe til os.
På www.vipra.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay og Google Pay. vipra | natural choices ApS tillægger ikke gebyr på betalingskort.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tilbyder følgende gratis leveringsformer: Post Nord til pakkeshop og GLS pakkeshop. Du vælger naturligvis selv pakkeshop.
Vi tilbyder følgende betalte leveringsformer: Post Nord privat omdeling og GLS privat omdeling.
Ved køb over 399 kr. tilbyder vi følgende priser:
Du kan forvente en leveringstid på 1-5 hverdage. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke.
Hos vipra | natural choices bærer vi ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Vær dog opmærksom på, at reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed, hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til vores adresse (ikke til pakkeshop):
vipra | natural choices ApS
Fruenshøj 28
8541, Skødstrup
Danmark
VIGTIGT: Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge ordrenummer samt en kort forklaring om årsag reklamation.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (kontakt@vipra.dk) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortryder du et køb, kan du sende dine produkter tilbage til os. Dette gælder også, når du har købt dine varer på abonnement. Fortrydelsesretten løber her fra modtagelse af den første forsendelse.
Hvis du ønsker at anvende din returret, vil hele beløbet inklusiv forsendelsesomkostninger blive refunderet. Dine egne omkostninger forbundet med returneringen af produkterne vil ikke blive refunderet i forbindelse med anvendelsen af returretten.
Bemærk at fortrydelsesretten bortfalder, når du åbner produktet, da produkterne af hygiejnemæssige årsager så ikke længere er egnet til at blive returneret.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Hvis du fortryder et køb skal du tage kontakt til os via support, for at meddele at du ønsker at returnere din ordre eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nedenfor, og derefter afsende varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen, indtil den er kommet os i hænde.
Vi refunderer dine penge inden for 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Udover den lovpligtige fortrydelsesret på 14 dage tilbyder vi en udvidet tilfredshedsgaranti på 365 dage gældende for uåbnede produkter. Denne garanti gives som en ekstra service og udtryk for vores tillid til den høje kvalitet af de produkter, vi forhandler.
Ønsker du at gøre brug af tilfredshedsgarantien, skal varen returneres i ubrudt og ubeskadiget originalemballage og være modtaget af os senest 365 dage fra den oprindelige leveringsdato. Kunden afholder selv omkostningerne forbundet med returneringen.
Returneringen skal ske til virksomhedens adresse som angivet på hjemmesiden. Vi modtager ikke returvarer sendt med DAO, da disse leveres uden for virksomhedens normale åbningstider, ligesom vi ikke accepterer forsendelser sendt pr. efterkrav. Vi anbefaler at benytte PostNord eller GLS ved returnering.
Den udvidede tilfredshedsgaranti ændrer ikke de rettigheder, der følger af den lovpligtige fortrydelsesret, men fungerer som en ekstra service til vores kunder.
Du kan til en hver tid opsige din abonnementsaftalen ved at skrive til os eller selv at afmelde via din konto hos os. Dette skal du informere os om mindst 4 dage før afsendelse af din næste pakke.
Opsiger du senere end 4 dage inden afsendelse, vil du være bundet af næste forsendelse, hvorefter dit abonnement vil være opsagt.
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os. Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.
Ved levering af varer gælder samme reklamationsregler som for alm. køb af varer. Ønsker du at sende varer retur skal du i første omgang kontakts os, inden du afsender dine returvarer.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
vipra.dk
Adresse
Postnr. og by
E-mail: xxx@xxx.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handels- og abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. xx.xx.xxxx